Selamat Datang ke Laman Nurani Mizz Nina...

Salam...
Apa khabar semua? Selamat datang ke
laman nurani Mizz nina. Apa agaknya yang bakal anda perolehi di sini? Apakah itu
bahasa ya? Anda pernah bercakap, menulis mahupun mendengar?

Kalau ia sudah tentu
anda adalah salah seorang pengguna bahasa. Tidak percaya? Jom kita melayari
laman nurani Mizz Nina ini... Selamat Berbahasa...


Sunday, April 5, 2009

Indahnya Bahasa Peta Cinta

Antologi puisi pertama yang berjudul Peta Cinta telah diterbitkan oleh Penerbit Pustaka Nusa pada tahun 2001. Penerbit yang sama juga telah menerbitkan sebuah lagi antologi puisi remaja dengan judul Bunga Di Jalan pada tahun 2003, Sinar Masa (2004), Sketsa Kehidupan (2005) dan Suara Gundah Di Bumi Basah (2006) dan Luka Mimpi (2007).
Dr. Arbak kini bertugas sebagai pensyarah semenjak tahun 1980 di Universiti Putra Malaysia. Hobi utama beliau ialah mendeklamasi puisi, mencipta puisi dan lirik lagu, menonton persembahan teater dan sayembara lirik lagu. Kegiatan terakhir ialah menulis novel. Novel yang berjudul Dari Dilema Ke Destinasi merupakan novel pertama yang diterbitkan oleh Penerbit Pustaka Nusa pada tahun 2002.
Hobi lain yang beliau minat ialah menulis puisi dan rencana berbentuk ilmiah. Beliau juga bergiat aktif dalam kegiatan sastera tanahair yang dianjurkan oleh beberapa pertubuhan penulis seperti Pena, Gapena selain kegiatan bahasa anjuran Persatuan Linguistik Malaysia dan lain-lain.

No comments:

Post a Comment